Serviciile de comunicatii din Romania conecteaza in prezent in jur de patru milioane de abonati la telefonia fixa si peste 25,5 milioane de abonati la telefonia mobila, iar aproape jumatate din gospodariile din Romania au o conexiune la internet fix si peste 85% dintre ele un abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, releva datele furnizate miercuri de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), citat de Agerpres.
Potrivit ANCOM, romanii pot afla informatii despre serviciile de comunicatii electronice pe care le utilizeaza (telefonie, internet si televiziune), precum si despre serviciile postale in cadrul sectiunii Infocentru de pe site-ul ANCOM.
In zilele de 9 si 10 octombrie, Infocentrul ANCOM este prezent si offline la Internet & Mobile World 2013, targ dedicat industriei de comunicatii ce are loc la Romexpo. Vizitatorii pot afla de la specialistii ANCOM ce trebuie sa aiba in vedere atunci cand aleg un serviciu de comunicatii electronice, care este modalitatea in care pot incheia un contract (care poate fi in scris, dar si prin telefon sau online) si la ce ar trebui sa fie atenti inainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare si activare a serviciului, tarifele aplicabile etc.).
ANCOM isi propune sa creasca gradul de informare al utilizatorilor cu privire la incheierea contractelor pentru servicii de comunicatii, concentrandu-se asupra situatiilor semnalate prin petitiile primite de Autoritate. Numai in anul 2013, pana la data de 1 octombrie, ANCOM a primit 863 de petitii cu privire la diferite aspecte legate de relatia utilizator-operator.
"Marea majoritate a problemelor semnalate de utilizatori anul acesta se refera la relatia contractuala dintre acestia si furnizorii de servicii de comunicatii electronice, mai precis la aspecte privind derulare