În plin sezon de toamnă, cu ceaţă deasă pe zone întinse, la fel de ceţos şi neclar este şi viitorul educaţiei. Nici capii educaţiei nu par să înţeleagă încotro se îndreaptă domeniul pe care-l păstoresc.
Declaraţii ale ministrului educaţiei, Remus Pricopie, vin să zăpăcească şi mai mult părinţii şi elevii, într-un domeniu în care este nevoie de predictibilitate şi stabilitate, pentru a proiecta şi realiza trasee educaţionale, resursele umane şi materiale necesare anilor ce vin.
Modificările importante în Legea Educatiei Naţionale (LEN) făcute în decembrie 2012 n-au fost urmate de o sincronizare a întregii legislaţii, ştiut fiind că un articol modificat reverberează şi cere modificări în zeci, poate sute de alte articole din legi sau din legislaţia secundară.
Cel mai frapant exemplu se referă la trecerea clasei a IX-a la gimnaziu care, conform LEN, ar trebui să intre în vigoare pentru elevii aflaţi acum în clasa a VII-a, adică din 2015. Soarta articolului de legecare prevede acest lucru este incertă, atât ministrul Pricopie cât şi Ecaterina Andronescu susţin rămânerea clasi a IX-a la liceu.
Cu toate acestea, articolul respectiv din LEN n-a fost schimbat, premierul Victor Ponta refuză să-şi dea acordul pe alte schimbări ale LEN.
Ministrul Pricopie ne spune că la intrarea în liceu, din 2015, după clasa a VIII-a, (?) nota minimă de intrare va fi cinci. Dar legea prevede examen de admitere la liceu, lucru pe care ministrul nu-l menţionează. Se va menţine admiterea la liceu cu examen, sau media minimă cinci va fi singurul criteriu? Iar media se referă la ce, la Evaluarea Naţională sau o combinaţie cu mediile din clasele V-VIII? Care nu au nicio credibilitate, aşa cum s-a constatat în anii anteriori, în lipsa unui sistem unitar şi standardizat de evaluare, la nivelul întregii ţări.
Ce se intampla cu elevii care nu au medii de cinci, sau p