Acestea vor beneficia de un regulament de functionare si, la infiintare, de o autorizatie de incredere. Acreditarea se face mai tirziu, dupa criterii precise. Influentele occidentale se regasesc si in sistemul instructiv-educativ care, in utimii ani, cunoaste tot mai multe schimbari. "Noutatea" insa a ingreunat oarecum activitatea scolilor particulare si relatiile acestora cu Inspectoratul Scolar. Problemele cu care se confrunta in special directorii institutiilor particulare au fost deseori dezbatute, dar fara rezultate concrete. Conferinta nationala a reprezentantilor invatamintului particular si de stat, desfasurata la sfirsitul saptaminii trecute la Bacau, se pare ca a scos din impas unitatile particulare si inspectoratele scolare din teritoriu. Astfel, in curind, scolile respective vor beneficia de un regulament de functionare si de un set de criterii care sa permita acreditarea acestor institutii. Intrunirea a stabilit citeva reguli pentru scolile particulare, astfel incit acestea nu se pot sustrage controlului Inspectoratului Scolar Suceava, se supun Legii 128, privind statutul personalului didactic si sint nevoite sa solicite o viza din partea Inspectoratului, cu titlu de inventar, dar care sa nu influenteze acreditarea. De precizat ca, in luna august a.c., s-a instituit o comisie de evaluare si acreditare a invatamintului particular, cu scopul de a stabili o serie de criterii pentru acreditarea unitatilor particulare si alcatuirea unui cadru legislativ. Specialistii de la ISJ sint de parere ca, la infiintare, scolile particulare nu pot solicita acreditarea. "Se elibereaza o autorizatie de incredere, iar la sfirsitul primei promotii, dupa patru ani, se acorda acreditarea. Bineinteles, se va tine seama de baza materiala, rezultatele examenului de capacitate, incadrarea personalului didactic si altele. Dosarul pentru acreditare este amplu, se solicita diferite