Safarikon
Muzeul din Arad si Atelierul Kinema Ikon editează, într-un tiraj de 200 de exemplare, o revistă multilingvă de artă experimentală, INTERMEDIA-IMAGO, insolită în peisajul publicisticii românesti. Redactia, alcătuită din artisti complecsi, fascinati de posibilitătile grafice ale computerului, realizează cu ajutorul unor programe speciale mixaje de imagine-text cum nu s-au mai văzut la noi. Continuînd în spirit avangarda primă, George Sabău, Călin Man, Caius Grozav, Peter Hugel, Judit Angel, Romulus Bucur, Liliana Trandabur si Roxana Chereches exploatează tipografic idei trăznite cu virtuozitate, bun gust si umor, cu o nebunie (pasiune) juvenilă si un rafinament cultural - fată de care productiile literare ale ultimei generatii, obsedate de sex si mizerabilisme, apar derizorii. Asta fiindcă Atelierul Ikon nu e doar un grup de soc, el are de transmis cu adevărat, în limbaj modern, un mesaj artistic din această parte de lume. Numărul 13 al revistei, explică într-un scurt editorial, continutul său: "de cîtiva ani sîntem somati să ne spunem (si) punctul de vedere social-civic-politic-ideologic-sexual-gastronomic din perspectiva căruia membrii grupului Kinemaikon produc lucrări artistice experimentale hypermedia. mereu am ratat, dînd nastere la avortoni teoretici. salvarea a venit în urma unui brainstorming cu alcohol din care s-a născut SAFARIKON= estul european ca SAFARI pentru camerele vînătorilor din vestul occidentului (sic!) si asa a apărut genul proxim numit IMAGOLOGIE si numărul 13 al revistei intermedia". Cronicarul e pus în dificultate, căci nu poate descrie, nici reproduce citate, nici măcar din poemele publicate în acest număr, dispunerea grafică, amestecul inextricabil de ilustratie si text nelăsîndu-se povestit. Dacă am fi avut loc, am fi scanat pagini întregi din superba revistă de la Arad. v Vioiul săptămînal de informatii, atitudine si r