CET Iasi•Traficul rutier, feroviar, aerian si activitatea industriala, constituie principalii factori de poluare fonica, la nivelul judetului Iasi. Din masuratorile efectuate in zonele cu trafic rutier intens, cum ar fi: Canta, Moara de Foc, Silvestru, Soseaua Nationala, Socola, N. Iorga, Nicolina, Rosseti a reiesit ca nivelul de zgomot este in jurul valorii de 80-90dB.
Specialistii Agentiei de Protectia Mediului (APM) Iasi au ajuns la concluzia ca acest disconfort poate fi remediat prin devierea traficului greu auto pe rute ocolitoare. "Pe linga masuratorile de ordin tehnic sint necesare si instalarea unor panouri fono-absorbante, in zona blocurilor de locuinte si in general in zonele protejate", este de parere Alexandru Constantinescu, directorul APM Iasi.
Traficul aerian in zona aeroportului Iasi este reprezentat de cursele de calatori Bucuresti-Iasi si retur si de aviatia utilitara (stropit). Acestea survoleaza municipiul Iasi, avind trasee peste zonele locuite. Valorile nivelului de zgomot inregistrate pe aeroportul Iasi sint cuprinse intre 90 si 115 dB. Daca zgomotul produs de aeroport nu creaza disconfort locuitorilor, in schimb, pe timpul survolului, nivelul de zgomot este cuprins intre 85 si 90 dB. Pentru reducerea nivelului de zgomot este necesara ocolirea zonelor aglomerate a localitatilor, aceasta masura avind menirea sa protejeze locuitorii in caz de accidente aviatice.
Totodata, activitatile industriale produc neplaceri, mai ales cele care sint in apropiere de blocurile de locuinte. In municipiul Iasi se disting activitati industriale pe platformele: Tutora, Nicolina (FORTUS), Oancea, Valea Lupului si Pacurari, cit si de mici industrii, in general amplasate la parterul blocurilor de locuinte. "Dintre principalele unitati industriale generatoare de zgomote amintim CET 1, care emite zgomote prin purje, pe timpul