•Reforma invatamintului este solutia realista pentru consolidarea caracterului sau performant. Desi greu de recunoscut de catre unele medii, reforma invatamintului este locomotiva reformei in societate.
In procesul de reforma a invatamintului, elaborarea unui nou curriculum ocupa un loc central. Scoala si curriculum-ul trebuie sa ofere un cadru coerent si flexibil, in care cooperarea, gindirea independenta, opinia liber exprimata, toleranta si valorile asumate de fiecare in parte sa constituie dimensiuni definitorii.
Curriculum-ul National este structurat in sapte arii curriculare, desemnate pe baza unor principii si criterii de tip epistemologic si psihopedagogic. In viziunea Curriculum-ului National pentru invatamintul obligatoriu, Educatia tehnologica este o disciplina de trunchi comun, componenta a ariei curriculare Tehnologii. Ariile curriculare contin discipline cuprinse in doua categorii: trunchiul comun - obligatoriu pentru toate categoriile de elevi si curriculum-ul optional (la dispozitia scolii pentru invatamintul liceal). Educatia tehnologica are drept scop dezvoltarea gindirii centrate pe tehnica si dirijate spre intelegerea marilor principii, care explica descoperirile stiintei, urmareste sa dezvolte curiozitatea intelectuala, inclinata spre cercetarea personala, sa provoace o atitudine de reactie fata de mediul tehnic, sa simuleze spiritul pozitiv si critic, sa alimenteze creativitatea.
In societatea informationala, Educatia tehnologica capata noi valente. Tehnologia mecatronica, compatibila cu noua societate se deosebeste esential de cea traditionala prin faptul ca include alaturi de material si energie componenta informatie. In acest context, formarea gindirii sistematice si a deprinderilor de lucru in echipa devin esentiale pentru stimularea initiativei si a creativitatii. Educatia tehnologica este o compone