•In urma unui sondaj realizat in liceele iesene de catre Inspectoratul Scolar Judetean, elevii din clasele a XII-a si-au exprimat dorinta ca semestrul al II-lea sa fie scos din structura ultimului an. De asemenea, viitorii absolventi au solicitat diminuarea in ultimul semestru a orelor la disciplinele care nu intra ca probe in concurs.
"Dialogul cu elevii a fost destul de matur si a dovedit posibilitatea lor de a interpreta situatia actuala a invatamintului. Au subliniat satisfactia fata de programele descongestionate, trecerea de la elementele calitative si memorizari mecanice la elemente calitative. Si-au exprimat insa unele temeri privind incadrarea lor ca pregatire in timpul scurt ramas pina la examen. Elevii au cerut ca numarul de ore la disciplinele unde nu se sustine examenul sa fie diminuat sau redus in ultimul semestru sau sa fie diferentiat planului de invatamint pe semestre sau chiar renuntarea la ultimul semestru", a precizat Camelia Gavrila, inspector general al ISJ Iasi.
Cu alte cuvinte, elevii au cerut ca toata activitatea aferenta clasei a XII-a sa se desfasoare in prima perioada a anului scolar, urmind ca cea de-a doua perioada sa fie destinata pregatirii pentru examen modelul este cumva preluat de la invatamint superior, unde pe aceeasi structura se merge in ultimul an de facultate.
38% din elevii claselor a XII-a au aflat noutatile despre bacalaureat din presa
Paralel cu controlul efectuat ISJ Iasi, Centrul de Asistenta Psihopedagogica a aplicat un chestionar la 308 elevi ieseni din 14 clase a XII-a. Intrebati daca au cunostinta de metodologia de desfasurare si organizare a examenului de bacalaureat, doar 73,37% din elevii chestionati au precizat ca sint in cunostinta de cauza. Modificarile efectuate de Ministerul Educatiei Nationale asupra metodologiei au fost percepute de catre elevi la inter