•Investitiile efectuate in domeniul comertului interior au determinat atit realizarea unei retele de magazine mai aproape de normele si standardele internationale, cit si redresarea calitatii actului comercial. Ponderea desfacerilor de marfuri prin sectorul privat a crescut cu 10-12%, ajungind la finele lui 1995 la aproape 70% din volumul total al desfacerii marfurilor cu amanuntul.
In 1996 continua aceasta tendinta, atit ca urmare a intensificarii activitatii private, prin cresterea cifrei de afaceri a unitatilor deja existente, cit si prin infiintarea de noi societati cu activitate de comert.
Din cele 1684 de unitati cu capital privat infiintate in 1996, 1331 desfasurau activitati de comert, numarul total al acestora ajungind la 1 noiembrie 1996 la 10.536, ceea ce reprezinta 65,3% din total.
In 1995 se inregistreaza un volum al desfacerilor de marfuri de 356.946 milioane lei, iar in 1996 - 155.178 milioane lei, in care ponderea o detin inca vinzarile de marfuri nealimentare cu 57,5% si respectiv 51,7%.
Vinzarile de marfuri alimentare prin comertul cu amanuntul, relativ stabilite in anii 1995 si 1996, s-au diminuat comparativ cu 1992, cu 29%.
Efectul a fost cel al orientarii tot mai accentuate a populatiei spre aprovizionarea cu aceste produse de pe piata taraneasca si din gospodariile proprii si a scaderii puterii de cumparare a populatiei.
Comportamentul de consum si economisire al populatiei a avut o influenta directa asupra activitatii intreprinderilor din sectorul de comert cu amanuntul. In prima jumatate a anului 1997, cifra de afaceri a unitatilor cu activitate de comert a scazut fata de prima jumatate a anului 1996 cu peste 37%. Situatia s-a ameliorat in lunile septembrie-noiembrie 1997, cind cifra de afaceri in comert a reprezentat 75% din realizarile din aceeasi perioada a anului 1996.
Intr