Un recent sondaj, efectuat de Metro Media Transilvania, a pus pe jar lumea politica romaneasca. Pentru prima oara dupa instalarea actualei puteri, Cdr, principalul pilon al coalitiei guvernamentale, s-a regasit - procentual - in urma Pdsr
Un recent sondaj, efectuat de Metro Media Transilvania, a pus pe jar lumea politica romaneasca. Pentru prima oara dupa instalarea actualei puteri, Cdr, principalul pilon al coalitiei guvernamentale, s-a regasit - procentual - in urma Pdsr, iar popularitatea presedintelui Constantinescu a devenit mai firava in raport cu cea a principalilor sai contracandidati, Ion Iliescu si Teodor Melescanu. Dupa sondajul Metro Media, in anul 2000 vom asista la o noua schimbare a administratiei, Pdsr-ul - sustinut, eventual, de alte partide - urmand sa revina la putere. Liderii acestui partid au anuntat chiar ca obiectivul lui este obtinerea unui procentaj de "cel putin 40%", care i-ar permite sa guverneze singur. Pdsr-ul s-a lansat, dupa cum se stie, intr-o campanie extrem de dinamica pentru refacerea imaginii sale electorale, "schimbarea la fata" - prin adoptarea unei noi viziuni, modern social-democrate, asupra rolului proprietatii si al statului in societate - impunandu-i o noua credibilitate in tara si in afara ei. Liderii coalitiei la putere au contestat, evident, rezultatele sondajului Metro Media, sustinand ca este "lipsit de profesionalism".
Nici un sondaj nu poate fi, desigur, absolutizat. Rezultatele celui in cauza indica, totusi, o tendinta electorala normala. Orice partid sau alianta aflate la putere sufera inevitabil de fenomenul uzurii guvernarii, mai ales atunci cand intre obiectivele anuntate in programul electoral si cele efectiv realizate in timpul mandatului distanta ramane mult prea mare. Actualii guvernanti au recunoscut, de altfel, indirect ca au ratat nu numai celebrul "Contract cu Romania", ci si tinte