Vasluienii ar trebui sa cistige sume frumusele prin inchirierea peretilor exteriori ai blocurilor Dupa Revolutia din 1989, orasele din Romania au inceput sa-si schimbe fata. Reclamele frumos colorate au invadat vitrinele, zidurile, stilpii. Orasul nostru nu a fost "sufocat" de panouri publicitare Desigur, Vasluiul nu a fost ocolit, dar orasul nu este plin de panouri, precum Iasul, Bacaul, ca sa nu mai vorbim de Bucuresti. Pe linga panourile montate direct pe sol, cu ajutorul unor piloni, la intrarea sau iesirea din municipiu, pentru care firmele platesc direct Primariei, exista si reclame pe peretii blocurilor. In Vaslui, nu exista mai mult de zece astfel de panouri. Majoritatea sint cu reclame la tigari (Marlboro, Monte Carlo, LM), la care se mai adauga doua cu publicitate la sucurile Frutti-Fresh, amplasate pe blocurile 111, scara A, in piata centrala si 367, scara B, in zona Garii. De altfel, aceasta zona este cea mai cautata, datorita vadului foarte bun, cu multi trecatori. Desigur, nu sint neglijate nici arterele principale, mai ales strada Stefan cel Mare unde, la intrarile in oras dinspre Iasi si Birlad, oamenii pot vedea reclame la tigari. Asociatiile de locatari sau proprietarii apartamentelor ar trebui sa-si dea acordul Mecanismul de amplasare a panourilor este foarte simplu. Firmele specializate care se ocupa cu aceste afaceri sint de obicei din alte orase. In general, ele isi aleg un reprezentant pe municipiu care trebuie sa obtina toate avizele si acordurile necesare. In primul rind, trebuie obtinut acordul asociatiilor de locatari sau a persoanei care este proprietar pe peretele exterior unde va fi amplasat panoul publicitar. Apoi, in schimbul unei chirii lunare in valuta, se inchireaza peretele blocului respetiv. Marimea unui astfel de panou variaza intre 6-12 metri patrati. Poate fi chiar si mai mare, cum este panoul de pe blocul 75, scara B, care fac