Liberalii si-au incercat relansarea prin ceea ce aveau mai la indemina. Dar nu prin liberalism economic, pentru ca PNL pare ca nu mai poate cere prea mult de la sine in materie, ci prin propuneri sfioase de modificare a protocolului CDR, cu bataie spre alternarea la conducere si, mai recent, prin schimbari radicale in componenta Parchetelor Curtilor de Apel, Tribunalelor si Judecatoriilor, printr-o noua serie din celebre "pachete" de legi care, de aceasta data, isi propun sa modifice si sa completeze legislatia penala, precum si prin crearea unor institutii pentru aplicarea si executarea pedepselor. Altfel spus, Valeriu Stoica a hotarit, desigur, la propunerea lui Mircea Criste, procurorul general al Romaniei, pentru ca asa cere legea, eliberarea din functii a nu mai putin de 31 de procurori generali, prim-procurori si adjuncti ai acestora de la Parchetele Curtilor de Apel, Tribunale si Judecatorii, din Bucuresti si din tara. Motivul declarat al demiterii acestora a fost lipsa de eficienta a institutiilor pe care le-au condus. Prea putin probabil insa ca Procurorul general al Romaniei sa fi constatat, subit, ca 31 de procurori sint ineficienti. La fel, e prea putin probabil ca a asteptat sa creasca masa critica a ineficentilor de la Parchet pina la 31, pentru a-i putea schimba "la pachet". Astfel ca ipoteza mai plauzibila ar fi aceea ca ideea presedintelui Constantinescu, cu lupta impotriva coruptiei - batalie ramasa inghetata, probabil din lipsa de instrumente de atac, dar si de definire a coruptiei - sa fi ajuns la dimensiuni mai realiste si mai pragmatice. Schimbarile masive de la Parchet sint un indiciu ca Puterea da semne de constienta, intuind unde sa atace slabiciunile din propriul sistem, ca intelege unde, dar stie si cum. In acest fel poate fi explicata si initiativa modificarilor Codului Penal, in sensul introducerii raspunderii penale a persoanei juridice