Aflat, mai nou, în postura de "pârât" al venerabilului maestru Camilian Demetrescu, dinaintea onoratei conduceri a Ministerului Culturii, mă văd nevoit să fac publice erorile pe care îsi întemeiază reclamatia maestrul cu pricina, adică "partea vătămată":
- faimoasa sală Bramante nu se află în incinta Vaticanului, cum i s-a suierat la ureche dânsului, ci în Piazza del Popolo, fiind administrată de parohul Sf. Bis. Santa Maria del Popolo. Ca atare, expozitia nu a fost găzduită de Vatican, ci prezentată cu entuziasm publicului italian de către înaltele oficialităti ale Sfântului Scaun. Initiativa închirierii respectivei săli apartine Ambasadorului României pe lângă Sfântul Scaun, Excelenta Sa Dl Teodor Baconsky;
- "partea vătămată", adică maestrul Camilian, mă denuntă public, în mod eronat, ca fiind comisarul expozitiei de la Roma. Fals! De fapt, în ceasul al 12-lea, când toate soroacele organizării ezpozitiei păreau expirate, am fost contactat subit de conducerea Ministerului Culturii si rugat să accept să fiu autorul (si nu comisarul sau curatorul, cum i s-a suierat "părtii vătămate", cât si unui băietandru năbădăios de la G.D.S.) expozitiei respective, adică să o concep rapid si, în plus, să alcătuiesc si macheta catalogului. Bănuiesc că selectia Ministerului Culturii s-a bazat pe cei zece ani petrecuti de subsemnatul la directia Galeriei Catacomba, galerie, cum bine se stie, îndelung înjurată de libera cugetare, dar acut specializată în acest gen de manifestări ale culturii spirituale românesti. Prin urmare, ministerul nu mi-a comandat o expozitie a creatiei plastice a comunitătii catolice din România, nici o expozitie cu "tablouri ecumenice"!, ci o expozitie care să evidentieze valorile perene ale crestinismului românesc, asa cum se reflectă ele în creatia câtorva artisti contemporani. În fine, ca autor tin să mentionez că am fost retribu