•Un tramvai a produs cel mai spectaculos accident din acest an •Cu frinele defecte, vagonul 255 a ras trei masini si s-a izbit violent de un alt tramvai, rupindu-se in doua •Opt oameni au fost raniti grav •Primarul Simirad aloca fonduri pentru ctitorii si deplasari in strainatate, iar RATC nu are bani pentru revizia vagoanelor •Starea jalnica a parcului regiei a fost la originea avalanselor de accidente provocate de tramvaie •Una dintre victime si-a bandajat ranile cu ziarul "Ziua"
Inghesuiala, deraieri si accidente - iata, in trei cuvinte, urmarile politicii primarului Constantin Simirad in privinta transportului in comun din Iasi.
Dupa o "serie neagra" de deraieri, aseara, un tramvai cu frinele stricate a completat seria dezastrelor prin care trece RATC - o regie care, cu personalul "intins" la maxim (din cauza lipsei de oameni, vatmanii sint obligati, prin natura lucrurilor, sa munceasa 12 ore de zi!), trebuie sa faca fata cerintelor. Or, cum Consiliul Municipal a alocat fondurile in alte directii (Ateneul din Tatarasi e un exemplu), caile de rulare, macazele, baza tehnica si mijloacele de transport ale Iasului sint, din nefericire, cirpite - iar accidentele curg girla. Si nici nu poate fi altfel, cind primarul iesean vede utilitatea unui Ateneu, dar nu vede ca, de exemplu, RATC foloseste, pentru reparatii, o freza veche de... 90 de ani. Accidentul de ieri este urmarea opticii gresite a primarului - si numai norocul a facut ca urmarile sa nu fier mai grave.
Aseara, la 18,40 pe strada Arcu s-a produs cel mai spectaculos accident rutier cu care s-a confruntat Iasul in acest an. Tramvaiul 255 care circula pe traseul 11, datorita unei defectiuni, a ramas fara frine exact cind a trecut de blocul TAROM si a inceput coborirea. Viteza de deplasare a crescut rapid si, bolidul electric a trecut prin intersectia cu strada Garii ca o sage