•Autobuzele vor pleca din statie numai dupa ce sint pline in proportie de 60%
Abia infiintate, traseele de agrement infiintate de Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC) Iasi, nu sint folosite de calatori. Aflata in austeritate finaciara, regia nu isi permite sa foloseasca inutil autobuzele pe aceste rute si a luat o serie de masuri pentru eficientizarea acestui gen de calatorie. "Autobuzele vor pleca de la capatul traseului la aprecierea dispecerului. In momentul in care acesta constata ca mijlocul de transport este incarcat mai mult de 60% din capacitate, acorda permisiunea soferului sa plece. Sub acest procent, cursa este nerentabila", a precizat Nicolae Abalasei, directorul adjunct al RATC Iasi. El a recunoscut ca in acest mod si pasagerii interesati de a circula cu autobuzul s-ar putea plictisi sa astepte la capat de linie si sa renunte la a mai folosi serviciile regiei. In prezent, RATC pune la dispozitia calatorilor, in week-end, curse spre Ciric, Breazu, Bucium si Dumbrava. Costul unei calatorii spre una din aceste destinatii este similar cu cel al unei calatorii in interiorul orasului. La rindul sau, directorul general al regiei, Petru Girlea, a precizat ca deocamdata nu se pune problema desfiintarii acestor trasee in ciuda lipsei de interes a calatorilor. Directorul RATC a adaugat ca o analiza a cererii se va face abia dupa inceperea vacantei cind se asteapta o crestere a afluentei spre zonele de agrement.
Ovidiu BUNEA
•Autobuzele vor pleca din statie numai dupa ce sint pline in proportie de 60%
Abia infiintate, traseele de agrement infiintate de Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC) Iasi, nu sint folosite de calatori. Aflata in austeritate finaciara, regia nu isi permite sa foloseasca inutil autobuzele pe aceste rute si a luat o serie de masuri pentru eficientizarea acestui gen de calatorie. "Autobuzele