Participarea românească la Bienala de la Venetia s-a stabilit, de această dată, asa cum se cunoaste deja, prin organizarea unui concurs de proiecte. Doi tineri critici de artă, Judit Angel de la Muzeul de Artă din Arad si Horia Avram din Bucuresti au cîstigat concursul de proiecte organizat de Ministerul Culturii pentru prima oară în întreaga istorie a participărilor noastre la Bienală. Proiectul lui Judit Angel si al secundei sale, Aurora Dediu, propus pentru pavilonul României din Giardini Publici, s-a sprijinit pe două elemente; pe o expozitie de fotografie alb/negru a Grupului subREAL, compus din Călin Dan si Joszef Kiraly, si pe o interventie directă a lui Dan Perjovschi în spatiul pavilionului, avînd ca element de referintă si ca aide-memoire stocul de iamgini si de atitudini morale, civice si politice pe care el si l-a constituit, de-a lungul anilor, printr-o neîntreruptă activitate de presă. Horia Avram a ales, pentru spatiul de la Institutul Cultural din Venetia, pus la dispozitia artistilor de către Ministerul de Externe, o instalatie video care cuprinde momente semnate de Alexandru Antik, Mircea Florian, Dan Mihăltianu, Nicolae Onucsan si Alexandru Patatics. Un rol esential în finalizarea celor două expozitii, cea de la Giardini si cea de la Institut, l-au avut Dl. Prof. Ion Bulei, directorul Institutului, împreună cu întregul personal al acestuia, si echipa trimisă de Mihai Oroveanu de la Oficiul National de Expozitii. Intreaga muncă organizatorică si administrativă, de la pregătirea propriu-zisă a spatiilor si pînă la amenajarea expozitiilor, precum si coordonarea practică a întregii actiuni, n-ar fi fost posibile fără implicarea lor directă alături de artistii care s-au transformat si ei, pentru cîteva zile, în actori ai unor actiuni brute. Pentru că în afara părtii spectaculoase a unei asemenea participări, în afara ceremonialului f