Asa cum aflăm din primele pagini, Ion Murgeanu datorează cartea despre Iisus (Crater, 1999, 194 p.) poetului Daniel Turcea "care m-a readus de mână la Biserică", lui Mircea Ciobanu care l-a îndemnat s-o scrie, si părintilor Boghiu si Galeriu, învătători întru smerenie. Fapt e că scrierile de inspiratie religioasă tind să redevină după 1990 un curent si o tematică de referintă a literaturii de azi, începând cu N. Steinhardt, Dan Laurentiu si ajungând la Adrian Popescu, Cezar Ivănescu sau la preotul M. Peia. Ion Murgeanu dă glas acelui imperativ etic ce o dată cu înaintarea în vârstă si cu realizarea vanitătii rătăcitoare a omului, aspiră la pragul de sus al revelatiei religioase. Astfel ne explicăm acest inspirat si folositor compendiu al vietii si operei lui Iisus cel devenit prin înviere Hristos, personaj istoric si totodată transcendent despre care de două mii de ani nu contenim să ne punem întrebări. Iisus este o carte de reculegere si învătătură directă, accesibilă tuturor, hrănindu-se din cele patru evanghelii canonice, împărtăsindu-se din Cuvântul si Fapta Mântuitorului. De-a lungul a 33 de capitole însufletite de participativă smerenie si bucurie a descifrării misterului, Ion Murgeanu consemnează scene si personaje deja ilustre cum ar fi "evenimentul cosmic" al Învierii si cuvintele lui Iisus către Maria - Nu te atinge de mine -, Toma necredinciosul, cel aflat sub "efectul luciferic" si care doar atingând coasta Domnului va deveni "Notarul" Învierii, heraldul universal al acesteia, celebri convertiti Nicodim, Longinus, Iosif din Arimateea, vindecările, pildele, maieutica divină pe întelesul ucenicilor - viitori apostoli, bunul samaritean, Muntele Măslinilor, Calvarul, Mater Dolorosa s.c.l. Scriitorul are felurite strategii de narator si interpret, de la parafrazarea citatului evanghelic la topirea insesizabilă a profunzimii acestuia în text, de la