Zilele trecute, ne-a vizitat la redactie un fost angajat al statiei Shell din Podu de Piatra, care ni s-a plins cu privire la conditiile in care a fost constrins sa lucreze si de faptul ca a fost dat afara pe nedrept, fiind facut hot. Adrian Cotoros, agentul Shell care raspunde de respectiva unitate, n-a putut sa probeze, insa, faptele pentru care angajatul respectiv a fost trimis in somaj. Mai mult, desi termenul legal pentru depunerea unei plingeri in acest sens a trecut de mult, fostul angajat n-a primit nici o invitatie la Politie sau la Parchet, pentru a fi anchetat in aceasta privinta. Motivul pentru care ni s-a adresat noua este acela de a sesiza, printr-un articol, conducerea reprezentantei pe Romania a firmei Shell despre modul in care intelege Adrian Cotoros sa-si trateze salariatii si clientii. Angajatul cu pricina, caruia nu-i vom da numele, deocamdata, a facut parte din prima "promotie" a cursurilor de specializare de la Bucuresti, fiind si cel mai bun dintre toti cursantii. Aceasta promotie a fost, de fapt, si ultima, dupa cum ne-au spus fostii angajati, intrucit Cotoros a renuntat sa mai cheltuie cu pregatirea angajatilor. Iata ce afirma acesta, intr-o sesizare facuta directorului general al Shell Romania: "In calitate de fost angajat al SC xONSET PETROLEUMx SRL, reprezentant al SHELL in Iasi, doresc sa va aduc la cunostinta urmatoarele: in perioada 01.08.1998-21.09.1998, cit am lucrat in cadrul societatii, am putut constata:
1. Angajatii lucrau fara costume de protectie, fara nici o exceptie. In ciuda pericolelor de toxicitate, niciodata nu am primit manusi, salopete etc.
2. In ciuda normelor SHELL, angajatii nu au avut niciodata acces la dusuri, aragaz, frigider si nu s-a oferit nici una din facilitatile pe care contractul cu SHELL le stipuleaza si pe care le-am aflat din instructajul SHELL de la Bucuresti.
3. Agentul statiei