•Iasul are pretentii de oras turistic
Forma si fondul deciziei prin care firmelor hoteliere li s-a impus plata unei taxe de turist releva lipsa de consistenta a hotaririi Consiliului Local; dar mai importanta este premisa fundamentala de la care a pornit aceasta initiativa a edililor locali: pretentia ca Iasul este un oras turistic.
Orasul "turistic" Iasi nu are un punct de informare turistica
Cel mai elementar indiciu care anuleaza baza hotaririi 101/1998 este reteaua informationala superba, dar care lipseste cu desavirsire, care sa ghideze turistii ajunsi in urbe. Reteaua ar trebui sa serveasca atit turistii nevorbitori de limba romana, cit si pe cei autohtoni - si ar trebui constituita dintr-un sistem coerent de indicatoare care sa marcheze traseul catre centrele muzeale cele mai semnificative ale orasului, indiferent de modul de acces in Iasi al celor aflati in tranzit (cale rutiera, feroviara sau aeriana). De asemenea e decisiva organizarea unui sistem de puncte de informare, semnalizat si dotat logistic corespunzator.
Ion Trofin, managerul complexului hotelier "Unirea", ne-a semnalat absenta nu numai a sistemului, de asemenea puncte de informare, ci chiar a unui exemplar unicat care sa foloseasca orientarii turistilor rataciti sau a celor care, pur si simplu pentru a economisi timp si consum nervos, doresc sa se informeze cu privire la muzeele "capitalei culturale" a Romaniei sau la alte puncte de atractie. Crearea "centrului unic de informare" ar fi, evident, de competenta Primariei, dar pot fi invocate costurile relativ mari legate de salarizarea personalului angajat pentru acest centru, de logistica, de conectarea la retele de tip Internet pentru promovarea imaginii orasului. Sugestia lui Ion Trofin e foarte utila in acest domeniu: costurile ar putea fi substantial reduse prin crearea punctelor de informare