•Din cauza preturilor mari municipalitatea a vindut doar 16% din spatiile comerciale detinute •Un consilier este platit cu 14.500 pe ora pentru a dubla pretul de vinzare al spatiului
In administrarea Primariei sint 820 de spatii comerciale, din care 340 au fost scoase la vinzare. De la inceputul anului si pina in prezent, municipalitatea a negociat vinzarea a 70 de spatii comerciale din care au fost vindute pina acum doar 53 de spatii. Precizam ca in cazul unei tranzactii reusite, noii proprietari contribuie la bugetul local cu un avans de 20 la suta din valoarea negociata a spatiului, diferenta de suma urmind a fi achitata in timp de cinci ani cu dobinda aferenta. Astfel, din vinzarea acestor spatii in buzunarul Primariei au intrat 3 miliarde lei, reprezentind procentul de 20 la suta din valorea negociata. Potrivit estimarilor facute de viceprimarul Stefan Ungureanu, pina la sfirsitul anului, suma incasata, din aceste vinzari, a fost preconizata la 8 miliarde lei. Socoteala executivului local nu se potriveste cu cea a chiriasilor de spatiilor comerciale, care sint pur si simplu descurajati de preturile mari practicate de Primarie.
Conform expertizelor, spatiile comerciale au fost evaluate la 1,8 milioane/metru patrat, pentru zona periferica si 3 milioane lei/metru patrat, pentru zona centrala. Pentru ca evaluatorii nu au luat in calcul terenul si valoarea de piata a imobilelor, toate aceste expertize sint contraexpertizate de o comisie de consilieri formata din Aurel Crudu, Antemir Dasu, Constantin Asandi, Contantin Neculau si Virgiliu Toma. In urma contraexpertizelor, valoarea spatiului stabilita de consilieri este aproape dubla fata de cea a evaluatorilor. Dupa aceasta reevaluare, spatiul este negociat la pretul de 5-6 milioane lei/metru patrat. In aceste conditii, chiriasii sint speriati si in cele din urma alungati de pretul mare de la