•Invocind lipsa banilor, Primaria tolereaza garajele ilegale
In fiecare seara, locatarii blocului F5 din strada Gradinari nr.26 spun ca sint "terorizati" de zgomotul masinilor si de galagia soferilor care isi au garajele la citiva metri de bloc. Pe spatiul verde dintre doua blocuri au fost construite 11 garaje; doua dintre acestea au flancat un punct de transformare al regiei Conel, iar un alt garaj, construit solid din placi Somaco, a fost amplasat de-a curmezisul aleei de acces al trecatorilor.
Locatarii mai spun ca, desi au vorbit cu proprietarii garajelor nu au obtinut nici un raspuns; dimpotriva pina in noapte, tirziu, sint nevoiti sa asiste la tot "circul" produs de aceste masini. In ceea ce priveste legalitatea acestor constructii pe terenul respectiv, directorul Directiei de control al Primariei, Mugurel Ilinescu, a declarat ca "vom verifica aceste garaje saptamina viitoare si apoi vom da un raspuns in acest sens".
Din punct de vedere statistic, la sfirsitul anului 1997 in muncipiul Iasi erau inregistrate 2.354 de garaje, dintre care 706 au fost construite din placi betonate, 1.412 garaje din tabla si 236 garaje au fost executate din alte materiale. Din datele statistice a mai rezultat ca 37 la suta din numarul total al garajelor au fost construite pe spatiile de parcare, 45 la suta pe spatiile verzi si 18 la suta sint garajele care au fost anexate la blocuri sau magazii improvizate.
La inceputul anului, Directia de control al Primariei a demarat o actiune de demolare a garajelor neautorizate, aflate intr-un numar de 1.000. La acea data, Mugur Ilinescu a considerat ca demolarea garajelor construite ilegal se deruleaza anevoios din cauza numarului redus de personal, dar si a cheltuielilor care le implica aceasta activitate. Pentru a se domola aceste constructii ar fi necesar 365 de zile si suma de 6 miliarde lei. Pina in pr