Intr-o expozitie de arte plastice, in care sint amestecate acuarela, grafica, pictura, design-ul, goblenul tapiseria si sculptura, aceasta din urma arta este trecuta, din pacate, pe ultimul plan intrucit vizitatorul se uita, mai ales, la tablouri. De obicei, in asemenea situatii sculptorul nici nu este luat in seama, cu toate ca munca sa de mestesugar si artist este la fel de grea. De aceea, o expozitie numai de sculptura este binevenita, pentru ca privitorul se simte obligat sa-si concentreze atentia asupra lucrarilor oferite de autor.
Asociatia Artistilor Plastici din Iasi ne ofera un asemenea rar prilej de a ne intilni cu unul dintre putinii, din pacate, sculptori, pe numele lui Costel Iftinchi. La 32 de ani, el are deja doua expozitii personale, numeroase participari si premii la expozitii de grup din tara. In aceasta de a doua personala, artistul prezinta in galeriile Fundatiei "Emil Alexandrescu" din Gradina Copou o inedita expozitie cu lucrari de o frumusete aparte. Daca anul trecut in acelasi loc expunea mai ales basoreliefuri, Costel Iftinchi ofera, in expozitia deschisa ieri, o suita de personaje sugestive din viata cotidiana alaturi de incercari de stilizare a unor stari emotionale. Intr-o prima parte (careia autorul ii spune "arta naiva"), predominant este umorul fin, gales, specific modoveanului, care ne trimite la sagalnicii tip Creanga si care ne infatiseaza figuri, precum "Ochiul soacrei", "Limba soacrei", un "Betiv", un hitru bun de glume, pe numele lui "Badia Mitru", un fioros lup de mare. Incercind niste idei stilizate, sculptorul se dovedeste la fel de bogat, sugerind situatii prin care trece lumea sfirsitului de mileniu. Ne-a impresionat, in mod deosebit, lucrarea "Labirint", deosebit de sugestiva pentru soarta omului contemporan. La fel "Invierea", "Darul divin", "Trecerea prin timp si milenii", "Inlantuirea grijilor", "Intre patru o