Stagiunea 1999-2000 îsi deschide, încet-încet, portile. Multe probleme de ordin administrativ si financiar tensionează însă acest început de stagiune. De exemplu, pentru prima oară de cînd există, adică de cincisprezece ani, Festivalul Dramaturgiei Românesti de la Timisoara, după ce a operat selectia spectacolelor (directorul artistic fiind criticul de teatru Dumitru Chirilă), a anuntat, prin directorul executiv Mariana Voicu, că se află în imposibilitate materială de a avea loc. Consiliul Judetean nu a acordat fonduri pentru cel mai important eveniment local, suprimînd astfel unul dintre cele mai interesante festivaluri din peisajul nostru teatral. Încă o lovitură, gravă, dată culturii de oameni care nu au a face cu spatiul spiritual. De fapt, consiliile locale în loc să facă tot posibilul pentru a-si apăra si sustine, cu eforturi si dăruire fată de cetate, expresia culturală a oraselor, îsi manifestă o violentă agresiune fată de spatiul cultural si de institutiile ce-i reprezintă. Cu alte cuvinte, asistăm la dezvoltarea unei puteri distructive, în loc să ne bucurăm de una constructivă. Cu o nonsalantă stupefiantă, factori de decizie din presa scrisă, din televiziunea natională, din forurile locale suprimă pagini de cultură, emisiunile de specialitate, cum este si emisiunea Scena, singura de acest gen din toate ofertele de pe toate posturile de televiziune, festivaluri, oameni. Un caz de o maximă gravitate este si destituirea regizorului si profesorului Mircea Cornisteanu de la directiunea teatrului Sică Alexandrescu din Brasov, demitere hotărîtă în această vară, în perioada de concediu în care se afla institutia. Sîntem, pe de altă parte, si în fata unui paradox: din raportul întocmit de Comisia de anchetă rezultă în mod clar, saltul, am spune spectaculos, pe care teatrul l-a făcut din Stagiunea ^96-^97, adică odată cu ocuparea prin concurs a po