În ciuda avertizărilor legate de gradul înalt de poluare al Mării Negre, anul acesta, întreg litoralul a fost invadat de turişti, prima atracţie în top constituind-o eclipsa totală de soare. În funcţie de preferinţe şi de posibilităţi, turiştii şi-au ales peticul de plajă pe care aveau de gînd să lîncezească în vacanţă. Printre diversele variante se pot aminti: Neptun - staţiunea celor care-şi afişează maşinele ultimul tip, Costineşti - fosta staţiune studenţească transfomată într-un bazar pseudo-occidental, 2 Mai - loc cu tradiţie pentru floarea boemă a intelectualităţii, Vama Veche - paradisul nudiştilor, departe de lumea dezlănţuită. După agitaţia estivală, la final de sezon, turiştii întorşi acasă îşi deapănă amintiri despre nebunia de la mare şi-şi fac planuri pentru vara viitoare.
La Neptun - striptease prin discoteci Cînd te gîndeşti la staţiunea Neptun, îţi vin în minte automat îmbrăcămintea de firmă gen STEILMANN şi MyX, oameni de afaceri şi copii de bani gata la o promenadă în maşini decapotabile, milioane cheltuite pe noapte în discotecă, dar şi preţuri exorbitante, ţîrîitul insistent al armatei de celulare - semnul distinctiv ale cetăţeanului "bazat". "E practic cu celularul", mărturiseşte un posesor: "Sîntem gaşcă mare şi cînd ne pierdem pe plajă, ne apelăm pe mobil şi ne strîngem. În plus, mai sunăm şi prietenii de pe acasă, ca să le facem poftă de mare". Astfel de mesaje, sînt scurte şi concludente: "Apa e caldă, berea e rece; nu vii şi tu?" Aspectul staţiunii este neschimbat faţă de alţi ani, doar preţurile diferă. Hotelurile de două stele, unde plăteşti 150.000/persoană/noapte nu au fost nici renovate, nici modernizate. Cu masa, "te scoţi" cu cîte o porţie de spaghete, sau cu cîte o pizza la preţul de 40-50.000. "Anul acesta am ales «Spring Time»-ul, pentru că servirea şi calitatea sînt la nivel occidental", povesteşte un turist. Comerţul