•Doua camioane din Moldova au incercat tranzitarea Romaniei cu documente false •Valoarea in acte a unui prim transport de 460.000 $ a scazut la cel de-al doilea de zece ori, pentru aceeasi marfa •Destinatia transportului se pare ca era India, cu o escala in Franta •Marfa de contrabanda reprezinta aparatura militara folosita la detectarea submarinelor
In cursul zilei de marti, 19 octombrie, in Vama Sculeni au fost retinute doua autovehicule. Camioanele apartin unei firme din Republica Moldova, au fost incarcate cu marfa la Balti si aveau ca destinatie Franta. Pentru fiecare dintre cele doua camioane au fost prezentate acte pentru o valoare de aproximativ 23.000 de dolari, reprezentind "balize de semnalizare acvatica".
"Suspiciunea vamesilor de la Sculeni a intervenit pentru ca, in urma cu zece zile, un camion incarcat cu acelasi tip de marfa a cerut tranzitarea teritoriului Romaniei, valoarea totala prezentata la acea data fiind de 460.000 de dolari. Cum pentru marfurile ce depasesc 50.000 de dolari trebuie prezentata o garantie, respectivul transport a facut cale intoarsa. Apoi, dupa citeva zile, autovehicolul a patruns iarasi in tara, de asta data fara marfa. In urma verificarii vamesilor, s-a descoperit ca soferii ultimului transport, ambii de origine slovaca, aveau asupra lor si un al doilea rind de acte, in care valoarea marfii era evaluata la 230.000 de dolari pentru fiecare autovehicul", ne-a declarat Eugen Butur, directorul Directiei Regionale Vamale Iasi. Cei doi soferi au motivat existenta celui de-al doilea rind de acte prin indicatiile primite de la patronul firmei, de a arata actele in valoare de 460.000 de dolari in vama moldoveneasca, iar cele de 46.000 de dolari (valoare ce se incadra, deci, in cei 50.000 de dolari - cu rol de garantie a existentei carnetului TIR) sa fie prezentate in vama romaneasca. "In acest fel s-a creat o