"Femeia aceea e tatăl copilului." Replica e cum nu se poate mai la locul ei ăntr-un film de Almodovar, iar aparentul paradox e imediat solvabil de cei familiarizati cu universul pestrit al cineastului spaniol: "tată" ăn cauză nu poate fi decăt un transsexual. Cu Totul despre mama mea, prezentat ăn deschiderea celei de-a 37-a editii a Festivalului de Film de la New York si jucat cu casa ănchisă, Almodovar pregătea, fără s-o stie, terenul pentru cea mai dementă si mai suprarealistă comedie din program. Imaginati-vă, dacă nu aceeasi replică, măcar aceeasi situatie, ăn filmul de debut al lui Spike Jonze, Being John Malkovich, ăn care "tatăl" e nici mai mult nici mai putin decăt...Cameron Diaz. Chiar dacă ati auzit de Spike Jonze,reputat autor de videoclipuri pentru Beastie Boys ("Sabotage") sau Björk ("It's oh So Quiet"), si de premisa filmului său ("15 minute ăn capul lui John Malkovich"), tot vă va fi imposibil de deslusit anomalia. Cu atăt mai mult cu căt veti fi, poate, tentati să-l asimilati pe Jonze acelui tip de clipangiu care foarfecă imagini video prin concasorul numit montaj. Dublat de scenaristul Charlie Kaufman, Jonze a imaginat un imobil ăn care, la etajul 7 si jumătate (!!), ăntr-unul dintre birouri, un păpusar (John Cusack) descoperă un pasaj ăn zid, din care, o dată intrat, ajungi ăn capul lui Malkovich (jucat, evident, de ănsusi Malkovich). De-aici, la capătul celor 15 minute, esti expulzat pe marginea unei autostrăzi, undeva la New Jersey. Cusack ămpărtăseste această fabuloasă descoperire atăt colegei lui de birou de care e ăndrăgostit (Catherine Keener, pe căt de lamentabilă ca sotie a lui Nicolas Cage, ăn 8 mm, pe atăt de extraordinară aici), căt si sotiei lui (o Cameron Diaz de-glamour-izată si, ca atare, de nerecunoscut!). Prima ăl va seduce pe Malkovich, iar a doua, ăndrăgostită si ea de colega de birou a sotului ei, va intra, la răndu-i ăn capul a