După multi ani de absentă si de uitare, casa Kalinderu reintră spectaculos în circuitul cultural bucurestean. Acest fapt a fost posibil prin colaborarea Ministerului Culturii, detinătorul spatiului, cu Fundatia Anastasia, cea care i-a redat acestuia o functie culturală foarte apropiată de cea căreia i-a fost destinat de către celebrul său proprietar. Adică el a devenit, cel putin pentru moment, locul unei importante expozitii de artă. Chiar dacă exponatele de acum nu fac parte din colectia initială, nu poartă semnele acelor vremuri si nici coordonatele viziunii de colectionar a lui Ion Kalinderu, ele fac parte, într-o măsură semnificativă, tot dintr-o colectie de artă - colectia Fundatiei Anastasia -, reprezintă o perioadă istorică determinată - cea contemporană - si se supun unei viziuni artistice si morale usor de recunoscut - aceea a pictorului, si nu numai, Sorin Dumitrescu. Numită, cu o motivatie teoretică bine tintită, Rudenie si patrimoniu, această expozitie are cîteva caracteristici care o individualizează decis în peisajul expozitiilor curente din România. Mai întîi, o individualizează faptul că ea nu este o expozitie curentă. Desi, la prima vedere, ar putea trece drept o simplă expozitie de grup, si nu una de grup foarte larg, în intentii si în fapt ea este una de atitudine si de promovare. ăn mod explicit, expozitia exprimă o atitudine artistică de tip spiritualist, cu accente crestine si neobizantine, iar din punct de vedere fenomenologic si formal ea prelevează acel tip de discurs care poate fi acreditat prin memoria istorică si prin recursul la patrimoniu si la traditie. Cei nouăsprezece artisti ale căror lucrări sînt prezente în expozitie - Ioana Bătrânu, Gheorghe Berindei, Horia Bernea, Sorin Dumitrescu, Constantin Flondor, Marin Gherasim, Paul Gherasim, Ion Grigorescu, Ruxandra Grigorescu, Henry Mavrodin, Mihai Horea, Dan Mohanu, Adrian