Despre chestionarul pentru dilematici După cum dilematicii noştri îşi amintesc, la sfîrşitul lunii septembrie am publicat un chestionar ("nici nu-mi închipuiam că o să ignoraţi voga chestionarelor", ne apostrofează un cititor de 24 de ani din Blaj). Am făcut-o pentru a ne cunoaşte mai bine cititorii şi pentru a avea o imagine mai limpede despre felul în care este receptată revista noastră. Sîntem datori să mulţumim celor care ne-au răspuns şi să prezentăm, succint, rezultatele. Un cititor ne-a sugerat să realizăm, pe baza răspunsurilor la întrebări, "un portret-robot al dilematicului": nu-i chiar atît de uşor, pentru că cele 197 de scrisori primite oferă o multitudine de perspective, gusturi, preferinţe. Dilematicul român e greu de încadrat într-un contur rigid, ceea ce din punctul nostru de vedere este bine. Şi totuşi, să cuantificăm ceea ce e de cuantificat. Ne-au răspuns, aşadar, aproape 200 de cititori, majoritatea din provincie (59%), cei mai mulţi cu studii superioare (85%). Aproape două treimi dintre ei citesc Dilema de mai mult de trei ani (65%), iar cealaltă treime se împarte între cei care o citesc de 1-3 ani (31%) şi "debutanţi" (sub un an - 4%). Marea majoritate cumpără revista de la chioşc (88%), pentru că abonamentele (10%) "se fură din cutia poştală", ne scrie un cititor, sau "ajung tîrziu sau deloc", spune un altul; împrumutarea revistei de la prieteni este un fenomen minor printre dilematici (sub 2%). Cei care ne-au scris sînt "cititori puternici", cum li se spune în studiile despre lectură: 91% ne citesc săptămînal. Cei mai mulţi sînt "bugetari" (40%), pensionari (18%), studenţi (17%), dar şi salariaţi la firme private (15%). Pe segmente de vîrstă, au răspuns la chestionar mai ales cei sub 30 de ani (44,5%), urmaţi de "generaţia de mijloc" (37,5%) şi de cei care au peste 60 de ani (18%). Cel mai tînăr dilematic care a completat chestionarul a