O iarna fierbinte. Nu incape nici o indoiala ca viitoarea preluare de catre Romania a presedintiei Osce este un succes. La reuniunea de la Istambul, organizatia a acceptat intrarea ei in "troica" ce o conduce, asigurandu-se astfel - in 2001 - accesul la presedintie. In preajma deschiderii n...
O iarna fierbinte
Nu incape nici o indoiala ca viitoarea preluare de catre Romania a presedintiei Osce este un succes. La reuniunea de la Istambul, organizatia a acceptat intrarea ei in "troica" ce o conduce, asigurandu-se astfel - in 2001 - accesul la presedintie. In preajma deschiderii negocierilor de aderare la Ue si din perspectiva reluarii dialogului asupra integrarii in Nato, evenimentul reprezinta o sansa extraordinara ce i se ofera tarii. Dupa trei ani de neimpliniri s-ar putea spune ca, iata, se intampla totusi ceva. Puterea si mediile apropiate ei s-au grabit sa bifeze actiunea drept o realizare pozitiva. Acceptarea Romaniei la conducerea Osce este, intr-adevar, o realizare pozitiva, dar ea nu revine administratiei in functiune. Conducerea Osce se asigura prin rotatie, vizandu-se o reprezentare concomitenta in "troica" a tarilor din Vest, din Est si a tarilor neutre. Pentru accesul la presedintia Osce nu sunt luate in calcul performantele economice ale unei tari. Ceea ce nu se intampla in cazul Ue sau Nato. "Succesul" de la Istambul este, in consecinta, doar o premisa pentru posibile realizari viitoare. Timpul pentru implinirea acestora a devenit insa extrem de scurt.
O administratie este judecata, in primul rand, dupa rezultatele ei interne. Efectele politicii ei economice sunt cele care conteaza pentru ca alegatorii, cei ce ii fac posibila functionarea, le resimt direct. Or, din aceasta perspectiva, Puterea instalata in 1996 nu prea are cu ce se lauda. Departe de a se incheia, criza economica tinde sa atinga un punct culminant, sa s