Planurile de sistematizare gindite de vechiul Consiliu Popular Judetean in anii '70-'80, cuprind pasaje si noduri de circulatie, adecvate unui relief specific unui oras amplasat pe spatii largi intre vai si dealuri. Pasarela Tatarasi-Centru Civic, nodul rutier Arcu, pasajul "Octav Bancila", bulevardul "Petru Rares", soseaua Pacurari sint printre cele mai importante proiecte care ar fi urmat sa faca din traficul rutier din Iasi cel mai occidental din tara. Sosea cu sase benzi de circulatie in Pacurari Valabil si astazi, planul construirii unei sosele cu sase benzi de circulatie in partea de est a cartierului Pacurari, intre Beraria Veche si Fundatie, insemna practic demolarea tuturor imobilelor din zona si construirea unor blocuri noi, cu o arhitectura moderna. In 1987, urmau sa fie demolate 197 de case, din care erau stramutate 257 de familii. Pe linga grandiosul bulevard, ce urma sa continue actuala strada Pacurari, in proiect a fost prevazuta construirea unui complex de locuinte, intins pe o suprafata de 35 de hectare. In visurile proiectantilor, acesta cuprindea blocuri tip-vila, cu doua sau trei nivele, intercalate de blocuri cu 8 sau 10 etaje. In numai doi ani, cit ar fi durat construirea acestora, ar fi trebuit sa se mute in case noi peste 10.000 de persoane, in 2.220 de apartamente. Acest nou cartier ar fi beneficiat de dotari multiple, cum ar fi spatii comerciale si de prestari servicii, cu o suprafata totala de aproape 14.000 mp, un club de cartier, un centru de informare stiintifico-tehnica si o extensie la Biblioteca Universitara. Spatii verzi, cu terenuri sportive, parcuri de joaca pentru copii ar fi intregit imaginea unui cartier, altfel decit celelalte construite pina atunci. Lungimea totala a soselei era de 1,4 km, cu o diferenta de nivel de 3 m intre cele doua sensuri de circulatie. Intre cele doua benzi de circulatie era prevazut un spatiu verde cu o