Majoritatea specialistilor este de parere ca din manualele de istorie este exclusa "dimensiunea nationala". O veritabila polemica s-a iscat intre Alexandru Platon si tatal sau, academicianul Gheorghe Platon. Facultatea de Istorie a Universitatii "Al.I. Cuza" si Centrul de Studii Romanesti al Fundatiei Culturale Romane au organizat, alaltaieri, o dezbatere din care sa reiasa, chiar daca cu intirziere, punctul de vedere "al Iasului", al comunitatii istoricilor de aici, fata de manualele alternative de istorie. La dezbatere au participat in jur de saizeci de persoane - profesori ai Universitatii, cercetatori din Institutele Academiei Romane, profesori preuniversitari si studenti. Tendinta generala a discutiilor a fost de incriminare a noilor manuale. Tonul acuzelor l-au dat chiar moderatorii discutiei, academicianul Gheorghe Platon si prof.univ. Ioan Caprosu, care au amendat parcursul institutional vicios al manualelor, defectiunile programei si "excluderea dimensiunii nationale" din istoria predata elevilor de clasa a XII-a. De partea acuzatorilor a fost chiar si inspectoarea de specialitate, Elvira Rotundu, care, teoretic, ca reprezentant al Ministerului Educatiei Nationale, ar fi trebuit sa ia partea noilor manuale. Rotundu a precizat ca nici programa modificata, ce va fi folosita in viitorul an scolar, "nu este mai buna" si ca imbunatatirile aduse manualelor vor fi minime, in ciuda numeroaselor sesizari transmise ministerului. O interesanta polemica s-a iscat intre conf.univ. Alexandru-Florin Platon si tatal sau, Gheorghe Platon, primul sustinind, in dezacord cu academicianul, ca istoria din manuale poate fi scrisa fara ca accentul sa cada pe dimensiunea nationala. Alti vorbitori, printre care mai multi profesori de gimnaziu sau de liceu, au insistat pe aspectul didactic, precizind ca noile manuale pun probleme de intelegere elevilor. Concluzia discutiilor, trasa de