Gheorghe Zet•Daca mai raman bani si pentru alte cheltuieli, bine •Daca nu, ori vine profesorul cu bani de-acasa, ori Dumnezeu cu mila...
Gheorghe Zet cancelarul general al UTI
Biroul Senat al Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi" Iasi a decis ca de pe 1 martie 1999 sa se constituie si sa intre in functiune centre bugetare de venituri si cheltuieli pentru fiecare facultate, serviciu si departament functional din cadrul UTI. Primele centre bugetare sunt ale celor zece facultati. Decanii facultatilor vor fi directorii acestor centre.
De asemenea, au mai fost infiintate centre de venituri si cheltuieli pentru rectorat, prorectorate, directie administrativa, contabilitate, oficiu juridic etc. In total, UTI va avea 37 de centre bugetare de venituri si cheltuieli. Incepand cu 1 martie, statele de plata nu vor mai fi intocmite la Serviciul Financiar al UTI, ci la fiecare centru bugetar. "Ca urmare, fiecare profesor isi va lua salariul de unde are ore. Daca are ore la mai multe facultati, va lua bani de la mai multe facultati. Este, de fapt, un fel de descentralizare a Universitatii Tehnice", a spus profesor universitar Gheorghe Zet, cancelarul general al UTI.
El a mai precizat ca bugetul fiecarui centru de venituri si cheltuieli va fi alcatuit astfel: 80% din finantarea de baza (de la bugetul de stat) si 20 % din venituri proprii, iar pana la 1 martie 2000 se vor deschide conturi analitice pentru fiecare centru analitic in parte.
Pentru a controla incadrarea fiecarui centru de venituri si cheltuieli in limita fondurilor disponibile, lunar, directorul de centru va prezenta un raport asupra situatiei Biroului Senat. "Directorii de centre vor putea incheia conventii de imprumuturi intre centre pe baza de protocol. Deja, astfel de conventii s-au incheiat intre diferite facultati care au ramas fara bani si au fos