•In perioada 1990 - 1994 au fost furate anual sute de tone de marfa
Unul din punctele importante, care insa nu si-a gasit rezolvarea, il constituie dosarul furturilor de la intreprinderea ieseana. Potrivit unor date oficiale, in perioada 1990-1995 au iesit pe poarta fabricii circa 73 de vagoane suspecte (datorita modului in care au iesit din fabrica, similar cu cel al vagoanelor furate). Dupa 1994, cand in functia de director general a fost instalat Andreiu Catoiu, s-a inceput o ancheta amanuntita a acestor vagoane care au plecat din intreprindere, dupa ce au fost descoperite primele doua vagoane iesite fara acte din fabrica. Luate in ordine cronologica inversa, cercetarea primelor (de fapt ultimelor) sase vagoane care au iesit incarcate cu marfa a dus la un rezultat surpriza, intreaga cantitate fiind furata practic printr-o strategie extrem de bine pusa la punct. In ceea ce priveste destinatiile, acestea erau extrem de diverse. Vagoanele ajungeau la diferite destinatii din Ardeal si Buzau. Ancheta s-a oprit insa aici, deoarece, dintr-o data, institutiile implicate in aceste evenimente (gara, politia etc.) nu au mai dorit sa coopereze. Acesta a constituit un prim semn de intrebare asupra beneficiarilor acestor furturi, despre care se banuieste ca ar fi persoane importante si extrem de influente.
Sute de tone furate anual
Metoda cea mai des utilizata pentru scoaterea vagoanelor pline-ochi din fabrica a fost cea a vagoanelor - gemene. Doua vagoane identice erau pregatite din timp, iar primul dintre ele iesea pe poarta fabricii fara a i se preciza insa in acte numarul de vagon. La punctele de control ale intreprinderii erau prezentate acte de expediere in regula, dar fara acel numar de vagon. Cel care facea manevra preda complicelui vagonul, se intorcea in fabrica, unde completa pe aceleasi acte numarul vagonului - geaman in