Cu mai putin de doua luni inainte de inceperea negocierilor de aderare la Uniunea Europeana, romanii mai au foarte multe probleme de legislatie, dar si de mentalitate, in privinta protectiei consumatorului Cu numai doua luni inainte de inceperea negocierilor de aderare la Uniunea Europeana, in privinta protectiei consumatorului, romanii mai au foarte multe probleme de legislatie, dar si de mentalitate. Pe de o parte, piata este inundata de produse de import sau autohtone de proasta calitate sau contrafacute, serviciile sint, in multe cazuri, la nivelul la care erau cu citeva decenii in urma, in timp ce legislatia continua sa fie extrem de blinda, in defavoarea cumparatorului. Peste toate acestea, domneste o atitudine resemnata a populatiei, covinsa, in virtutea unei mentalitati dobindite in regimul comunist, ca lupta cu sistemul este inutila, ca revendicarea unor drepturi duce, implacabil, la amplificarea pierderilor. Un decalaj urias In fata tuturor acestor aspecte, organizatiile de protectie a consumatorului, guvernamentale sau nu, au prea putine arme pentru a impune rigorile europene. In conditiile in care in tarile UE nimeni nu se joaca atunci cind vine vorba de viata si banii membrilor societatii si a existentei unui cod draconic in aceasta privinta, Romaniei ii va veni foarte greu sa acopere un decalaj urias, creat de fenomene variate si extrem de complexe, care sint, totodata, foarte greu de inteles pentru vest-europeni. Oficiul pentru Protectia Consumatorului va incepe negocierile de aderare la Uniunea Europeana in jurul datei de 15 mai, iar comisarii europeni au facut, pina acum, mai multe apeluri catre autoritatile romane sa urgenteze adoptatea legilor care fac referire la acest domeniu. "Este vorba despre legea publicitatii, cea privind clauzele abuzive, legea raspunderii producatorului si legea comercializarii produselor cosmetice. Toate aceste acte norma