Andrei Cornea nu e prost, ba e chiar extrem de inteligent. Andrei Cornea spune o mare prostie. Nu e nici o contradictie, aici. Se stie ca e un privilegiu al celor mai inteligenti darul de a spune si cele mai mari prostii.
Dovada: Andrei Cornea spune ca solutia finala practicata de nazisti impotriva evreilor a devenit posibila din clipa cind crestinismul a fost lovit de noua credinta cum ca Dumnezeu ar fi murit. Andrei Cornea spune, apoi, in acelasi articol (Teologia antisemitismului, Observator cultural, nr. 4) ca un crestin nu poate sa nu fie antisemit. Contradictie? Nu. S-ar zice ca un crestin ar fi antisemitul care nu practica solutia finala de tip nazist. Atunci unde e prostia cea mare? Aici: adevarul teologic este ca un crestin inceteaza sa mai fie crestin in clipa cind devine antisemit, pentru ca, vorba ceea, doar nu s-a nascut Iisus la Focsani.
Andrei Cornea nu stie ce este crestinismul. Andrei Cornea n-a auzit vestea ca mintuirea vine prin evrei. Iisus a spus-o. Or, un crestin n-are pe lumea aceasta alta treaba mai importanta decit mintuirea. A fi antisemit este, pentru crestinul care stie in ce afacere se afla, tot una cu a rata mintuirea personala.
Andrei Cornea nu stie, de asemenea, ca Apocalipsa, in teologia crestinilor, va intirzia tot atita cit vor intirzia si evreii sa-si asume rolul lor mintuitor, iar crestinii – ei asteapta Apocalipsa cu bucurie, stiind ca atunci va fi venit din nou Hristos printre noi –, ei bine, crestinii n-au nici o suparare pe faptul ca evreii amina sfirsitul timpului, caci, oameni fiind, ei iubesc timpul mai mult decit mintuirea (dar isi doresc mintuirea mai mult decit orice altceva).
Ce nu stie, de fapt, Andrei Cornea? Lui ii scapa faptul ca noi, crestinii, chiar punem pret pe suflet si pe invataturile lui Iisus despre suflet si ca, noi, crestinii, nu ne jucam de-a mintuirea si chiar credem