Dupa parerea specialistilor Uniunii Fortelor de Dreapta, cei care au redactat Raportul preliminar la legea bugetului nu au citit si textul Proiectului de lege. In timp ce in raport sunt enumerate cinci obiective prioritare ale bugetului de stat, patru dintre ele nu se mai regasesc in proiect, iar cel de-al cincilea nu are legatura cu bugetul.
Raportul la Proiectul legii bugetului ia in consideratie cinci obiective: crearea unor fonduri de tip structural; perfectionarea managementului bugetar; armonizarea legislativa cu Uniunea Europeana in ceea ce priveste restructurarea calendarului bugetar si corelarea cu mecanismele pietei si programarea multianuala; protectia sociala care sa cuprinda reforma sistemului de pensii; reforma sistemului bancar.
In opinia UFD, nici unul dintre cele cinci obiective nu poate fi indeplinit. Cele 560 de miliarde de lei alocate fondurilor structurale sunt total insuficiente pentru a sustine o participare reala la programele de finantare ale UE, iar pentru imbunatatirea managementul bugetar nu a fost propus nici un program viabil. Mai mult, fondurile speciale nu numai ca nu devin mai putine, dar apar altele noi. In ceea ce priveste calendarul bugetar, acesta nu poate fi corelat nici macar cu legislatia romaneasca, prin care se prevede ca proiectul de buget sa fie depus la parlament pana la 10 octombrie a anului precedent exercitiului bugetar. La fel, pana acum nu a fost initiata o reforma reala a sistemului de pensii, iar reforma sistemului bancar nu are legatura cu reforma bugetara.
Catalin ONOFREI
Dupa parerea specialistilor Uniunii Fortelor de Dreapta, cei care au redactat Raportul preliminar la legea bugetului nu au citit si textul Proiectului de lege. In timp ce in raport sunt enumerate cinci obiective prioritare ale bugetului de stat, patru dintre ele nu se mai regasesc in proiect, iar cel de-al cincilea n