La finele lunii martie, braileanca Didina Sacagiu a cerut procurorilor Parchetului de pe linga Tribunalul Braila aprobarea exhumarii cadavrului sotului sau, Sandy Sacagiu, sustinind ca acesta ar fi fost impuscat in timpla stinga, in timpul voiajului facut la Novi Sad - Iugoslavia cu slepul 7519 al firmei tulcene "Danubtrans". Plingerea Didinei Sacagiu a fost respinsa ca neintemeiata, piese de rezistenta ale anchetei fiind atit actele emise de autoritatile sirbesti cit si declaratiile unor persoane ce au asistat la imbaierea cadavrului. Reporterul nostru a reusit sa vorbeasca atit cu armatorul, patronul "Danubtrans", Nicu Buradatencu cit si cu Dan Fataciune, comandantul navei IMP. "Europa", capitanul slepului 7519, care a fotografiat cadavrul lui Sandy Sacagiu, imediat dupa descoperirea acestuia. Cirmaciul brailean Sandy Sacagiu, de 45 de ani, s-a imbarcat incepind cu 23 ianuarie a. c. pe un slep al "Danubtrans", fara a avea formele legale de angajare. Destinatia slepului 7519: Novi Sad - Iugoslavia. "Pe data de 9.03.2000, am primit telefon de la sotul meu, care mi-a spus ca au incarcat griu si ca asteapta un vapor pentru a se intoarce acasa. Pe data de 11.03.2000, m-a sunat contabila firmei «Danubtrans» si mi-a spus ca sotul meu este grav bolnav, la spital. Abia pe 12.03.2000 am fost anuntata ca sotul meu a suferit un infarct miocardic si ca a decedat", a relatat Didina Sacagiu. Conform raportului intocmit de capitanul slepului, Dan Fataciune, "in ziua de 11.03.2000, in jurul orei 7.00, dupa terminarea formalitatilor de plecare din portul Novi Sad, nava a plecat spre convoi, in zona km. 1251 (...), iar dupa cuplarea navei, marinarul l-a vazut, pe slepul 7519, pe cirmaciul acestuia care era cazut pe punte, in pupa babordului". Sandy Sacagiu a decedat din cauza unui infarct miocardic. Asa reiese din documentele emise de autoritatile sirbesti, certificatul de deces, res