Se ştie că utilitarul ocupă un loc bine determinat într-o serie de cotidiane şi, cu atît mai mult, în paginile săptămînalelor. Aria acestuia tinde să se lărgească, tot mai incredibil, în domenii ori asociaţii pe care n-ai îndrăzni să ţi le imaginezi. Că un deja consacrat domeniu al utilitarului îl reprezintă sfaturile despre cum să fii mai sexy, e, iarăşi, lucru ştiut. Numai că, odată cu apariţia revistei Madame Figaro, noţiunile utilitare ale look-ului sexy au evoluat serios. În pagina dedicată "Culorii-vedetă", Lavinia Vasile, una din prezentatoarele ştirilor de la Prima TV, vorbeşte de "negrul enigmatic şi erotic". Pînă aici, nimic nou. Negrul "total, de sus pînă jos", implică o listă de obiecte utile într-ale seducţiei: nişte bikini dantelaţi, un sutien negru simplu, ochelari de soare Inkognito, ceas Swatch, portofel de piele, mănuşi, apă de colonie Venezia, un CD cu Nirvana - In Utero şi... Eseuri de Emil Cioran. Asocierea lui Cioran cu negrul este evidentă, dar şi evident de facilă şi de ridicol-excesivă. Volumul său devine un adjuvant erotic, o piesă din colecţie care "dă bine" pentru vreun El ce s-ar arăta interesat de conţinutul poşetei. Lavinia Vasile, specialistă în semiotica modei, ştie cu exactitate ce loc ocupă fiecare piesă din puzzle-ul seducţiei: "citindu-l pe Emil Cioran are senzaţia că muşcă din viaţă". Mesajul prezenţei lui Cioran în geanta magică poate fi interpretat în diverse sensuri: ori ca un pas înainte pe calea acceptării unei femei inteligente, profunde, culte; ori, mai degrabă, ca o aparenţă studiată ce întregeşte o imagine forţată... Varianta masculină dură a ineditelor asocieri utilitare o găsim în Playboy. La capitolul Practical figureză următoarele sfaturi: Cum să îţi iei mobil la jumătate de preţ; Cum să-ţi iei viză Schengen; Cum să cumperi o maşină ultimul răcnet la preţuri de patru ori mai mici;
Cum să-ţi baţi nevasta