Matei Bejenaru
N. 1963, Suceava
1983 – 1988 Institutul Politehnic, Iasi
1990 – 1996 Academia de Arta, Iasi
Foarte dinamic, realizeaza din 1996 cinci expozitii personale (1996 – REFLEX, Casa Matei Millo, Iasi; 9 Zile, Galeria Cupola, Iasi; 1998 – Arhive, Galeria GAD, Bucuresti; Interferente, Palatul Culturii, Tirgu Mures; 1999 – Paralele inegale, Galeria Cupola, Iasi).
Activ in zona fotografiei, a artei video si video instalatiei, a performance-ului, este initiatorul si curatorul festivalului de performance PERIFERIC de la Iasi aflat anul acesta la editia a 4-a.
Invitat sa participe in cadrul unor evenimente reprezentative de arta contemporana romaneasca dintre care: 1995 – Inter(n), Arad; 1996 – Experiment, Bucuresti; 1997 – Ad-hoc, Budapesta; Civitas Solis Civitas Artis, Calnic; 1998 – Surisul Giocondei, Chisinau; AnnArt 10, Lacul Sf. Ana; Zona 3, Timisoara; Young Romanian Artists, München.
Desi in mintea amatorilor de arta contemporana ambianta culturala ieseana este mai degraba cufundata intr-un exercitiu de autocontemplare retrospectiva, chiar si la o privire in trecere, remarcam o disponibilitate latenta catre noile media. Pornind de la teiul lui Eminescu – surprinzatoare instalatie ambientala – putem intelege lesne contextul in care s-a format Matei Bejenaru.
Dupa absolvirea unei facultati tehnice, pasiunea pentru fotografie l-a determinat sa-si continue studiile, de aceasta data optiunea fiind una artistica. Figura relativ singulara, Matei Bejenaru se face remarcat inainte de terminarea studiilor la Academia de Arta din Iasi. Fire dinamica, in permanenta cautare de informatii, el dovedeste o remarcabila disponibilitate teoretica. Neavind acces constant la informatii privind tendintele din arta contemporana internationala, Bejenaru se transforma din 1994 intr-un “navetist
Matei B