N 1962, Odorheiu Secuiesc
1982-1986 Institutul de Arte Plastice, Bucuresti
Prezent in expozitii imediat dupa absolvire, Sándor Bartha marcheaza cu fiecare expozitie personala o noua optiune artistica (1990 – Galeria Orizont, Bucuresti; 1993 – Galeria Helios, Timisoara; Galeria de Arta, Oradea; 1996 – Centrul Cultural Maghiar, Bucuresti; 1997 – Kultur Kontakt Viena; 2000 – Galeria Mamü, Budapesta.)
Participa cu lucrari de grafica, pictura, fotografie, colaj, instalatie, video-instalatie, obiect, la cele mai importante evenimente de arta vizuala: 1990 – Asteptare si izbucnire, Szombathely, Ungaria; 1991 – Stare fara titlu, Timisoara; Medium 2, Sf. Gheorghe; 1992 – Sexul lui Mozart, Bucuresti; Pamintul, Timisoara; 1993 – Ghinti – Füge, Tirgu Mures; 1994 – Orient Occident, Timisoara; Medium 3, Sf. Gheorghe; 01010101... Bucuresti; Art UNLIMITED srl., Arad; 1995 – Media Culpa, Bucuresti; Inter(n), Arad; 1996 – Experiment, Bucuresti; Complexul Muzeal, Arad; 1997 – Civitas Solis, Civitas Artis, Cilnic; 1998 – Proiectii, Tirgu Mures; 1999 – Abur, Iasi.
Activ ca performer la aproape toate editiile festivalului AnnArt si incepind din 1992 si la Zona Europa de Est, Timisoara (1993). Traieste la Arad pina in 1999, unde este profesor la Liceul de arta. Participa la proiectele grupului Kinema-Ikon. Din 1999 traieste si lucreaza la Budapesta.
Privind cum se defineste profilul anilor ’90, am sentimentul recompunerii unui mare puzzle, pentru care este nevoie nu doar de curiozitate si interes, ci si de rabdare si aplicatie, pentru ca fiecare noua piesa adaugata are alt contur si propune un alt tip de personalitate.
Desi impactul mediatic in arta anilor ’90 a determinat in cazul unor artisti o modificare radicala de optiune, in cazul lui Sándor Bartha inserarea noilor medii (noi in context romanesc) s-a facut intr-o maniera