Teatrul ACT se dovedeşte a fi ce şi-a propus să fie: un spaţiu neconvenţional deschis unor spectacole neconvenţionale. Între alte producţii artistice, el găzduieşte acum şi creaţia lui Miriam Răducanu, Caleidoscop, realizată cu şapte tineri actori, absolvenţi ai Facultăţii de Teatru, din cadrul Universităţii Ecologice.
De-a lungul carierei, Miriam Răducanu a lucrat în egală măsură şi cu dansatori şi cu actori. Le-a fost şi unora şi altora profesoară şi a realizat apoi cu ei spectacole, cum s-a petrecut lucrurile şi în acest caz. Legătura intimă a acestei coregrafe cu teatrul se citeşte în fiecare dintre piesele sale, a căror primă calitate este atmosfera lor specifică, cu trimitere limpede către un spaţiu şi un timp anume, şi mai ales către o anume stare de spirit, specifică acelui loc şi timp.
Aceeaşi trăsătură definitorie o are şi recentul spectacol Caleidoscop, care înmănunchiază o serie de lucrări cu parfum retro, cât şi altele impregnate de climatul zilelor noastre. Între acestea din urmă, Reportaj, pe un colaj din Charlie Mingus şi J.S. Bach sau Un alt fel de show, pe muzică de D. Şostakovici sunt puternic marcate de violenţa lumii noastre actuale, în timp ce Song-urile de Berthold Brecht, pe muzică de Kurt Weil sau Din Bucureştiul de altă dată, pe muzica lui Jean Moscopol, au tristeţe nostalgică sau poezie ironică, după caz, cât şi o plastică individuală şi de grup, deosebit de sugestivă.
Muzica aleasă, detaliile semnificative de costum, vorbele spuse sau cântate de actori, dar mai ales dansul lor - în sensul lui cel mai larg, de mişcare corporală care se exprimă la fel de expresiv printr-un gest, printr-o atitudine în care se aşează, prin felul cum merge, dar şi prin mişcări propriu-zise de dans - formează un tot, care şi de astă dată ne dezvăluie felurite biografii interioare. Uneori, aceşti artişti compleţi, care se numesc Manuela