Ieri dimineata, pe adresa redactiei noastre au sosit doua faxuri, ca reactie la articolul "Candidatii nu s-au zgarcit in campania electorala", publicat in numarul de ieri al cotidianului "Ziua de Iasi". Prin aceasta, reprezentantii filialelor locale ale PDSR (in persoana senatorului Ion Solcanu) si PD (prin candidatul sau la functia de primar, Gheorghe Nichita) isi manifestau nedumerirea cu privire la sumele anuntate in respectivul articol ce ar fi fost vehiculate in sprijinul campaniei electorale. Nici unul din cele doua partide nu s-a sfiit a ne ameninta cu actionarea in instanta, pentru afirmatii calomnioase in presa, in cazul in care nu vom putea demonstra ca PDSR a investit in campania pentru alegerile locale circa 100.000 de dolari (doua miliarde de lei) iar PD aproximativ 60.000 USD, adica 1,2 miliarde lei. Ne intrebam cum cred, oare, domniile lor ca se mai poate vorbi de adormirea simturilor celor furati cu nerusinare de zece ani incoace, de convingerea celor care simt dezastrul produs de o guvernare perpetuu impotriva lor drept in stomac ca respectivele sume nu sunt cheltuite ? Cat pot costa miile de afise electorale color, care mai de care mai stralucitoare, din hartie de cea mai buna calitate? Dar publicarea zilnica in presa scrisa a fotografiilor pretendentilor la functii, in diferite ipostaze si avand alaturate sloganuri la care nu se mai uita nimeni cu ochi buni? Dar interviurile televizate sau spoturile publicitare la posturile de radio. O analiza pe capitole:
- o aparitie zilnica, timp de 3 (trei) saptamani intr-un cotidian iesean fara mari pretentii financiare, pe un spatiu de, sa zicem, 15/10 cm = circa 5-6 mii de dolari;
- o difuzare reclama radio = 7-10 dolari/minut;
- o ora de interviu radio = circa 300 de dolari;
- afisajul stradal, pliante, felicitari si carti postale = sute sau mii de afise color, din hartie cerat