Exista indeobste in arta tinerilor o dorinta de confruntare dura, necomplezenta. Adaugam la fiecare pas impactul cu un concret violent, cu solicitari destramatoare, cu dezordini inca neexersate. Ei, tinerii, au o varianta de reactie prin grupari, unde vocile se potenteaza in Ecou, in Crin, in Rostopasca etc. Cineva, voi spune cine, s-a gindit de mai multi ani sa capteze, ca la torente, undeva cit mai in amonte, fortele acestea de desarja. La inceputul anilor ’90, pe linga rubrica de tineret a festivist-sindicalistei premieri UAP, s-a lansat concursul Galeriei Dominus, cu miza pecuniara si cu un anume prestigiu printre absolventi. De trei ani a aparut o alta provocare din partea Filialei UAP Bucuresti, cu suport ARCUB (Primaria Capitalei). Diferenta de „accent“ este cea dintre o galerie de tinuta, dar in fond comerciala, si o galerie de lansare, nu spre bonuri fiscale, ci, eventual, spre tichete de imbarcare la un zbor international. Galeria Apollo gazduieste selectia concursului Accente, la a III-a editie, al carui conceptor si presedinte de juriu este pictorul si profesorul Alexandru Chira. Concursul este deschis ultimilor doi ani de studiu si primilor trei ani de la absolvire, celor ce se exprima grafic sau pictural ori, cum se scrie in catalog si se vede pe simeza, grafico-pictural. Traseul expozitiei este strins panotat. Sint invitati si ultimii laureati, ceea ce ridica nivelul de calitate a expozitiei. Cantitativ, o treime din cele peste o suta de lucrari au fost respinse de juriu, iar pentru o expozitie de „zbor international“, as mai fi renuntat la o treime.
Chiar si asa reusita manifestarii este sigura: se respecta calitatile intrinseci ale „tabloului“, marca si a selectiei tip Dominus, dar se deschide, in sonoritate ampla, stilistica autoreflectarii, „poetici in continua formare/deformare“, cum observa Alexandru Chira. Cei premiati exprima exac