PREMIUL FESTIVALULUI (ex-aequo)
ALEXANDER HAUSVATER pentru propunerea regizorala a spectacolului Roberto Zucco, Teatrul National V. Alecsandri din Iasi
Trupei Teatrului de Camera din Budapesta pentru expresivitatea si tensiunea creatiei actoricesti din spectacolul Hotii
PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI – ANTOANETA ZAHARIA pentru rolul din spectacolul Cum se face…, Teatrul Inexistent
DIPLOMA UNICA INTERFERENTE TEATRALE ROMANO-AMERICANE – ELLEN STEWART, fondatoarea si directoarea Clubului de Teatru Experimental La MaMa E.T.C., din New York, pentru promovarea unor mari valori romanesti in spatiul american
Juriul a decis sa supuna Consiliului Local Piatra Neamt propunerea de acordare a titlului de „Cetatean de onoare al Municipiului Piatra Neamt“ regizorului ANDREI SERBAN.
Norma realismului fantastic
Daca primele zile ale Festivalului de Teatru de la Piatra Neamt au fost marcate de duhul autoreferentialitatii, o data cu prezentarea spectacolului Fun al celor de la Theater der Jungen Welt din Leipzig, plaja de optiuni a migrat catre atractiile realului in sensurile violente ale existentei, pe de o parte, catre bucuriile citirii scenice a textului, pe de alta. Hotii lui Schiller, Top dogs al lui Urs Widmer, Istoria comunismului povestita pentru bolnavii mintali al lui Matei Visniec si Roberto Zucco al lui Bernard Marie Koltès, alaturi de piesa deja citata a lui James Bosley, au, in definitiv, ceva in comun: eveniment al zilei sau aberanta situare politica, toate vorbesc, cu mijloace dure (chiar si in cazul detasarii ironice) despre o realitate care a luat-o razna, grevind interdependent personalitati ce nu au mai rezistat presiunii contextuale. Prezenta in festival a spectacolului maghiar dupa Schiller este, in acest sens, exemplara, dovedind (o stiam, de altfel, de la antici) ca sub soare nu e