Ada Navrot. "Visez la... Cehov si la un copil, dar sa nu ma spuneti la nimeni". Pe sub teii din Copou. Numele ei apare tot mai des pe afisele unor spectacole alaturi de mari vedete. Tanara actrita e o prezenta apreciata, care impune prin fizic si modernitatea jocului, prin larga deschidere catre exper...
Ada Navrot
"Visez la... Cehov si la un copil, dar sa nu ma spuneti la nimeni"
Pe sub teii din Copou
Numele ei apare tot mai des pe afisele unor spectacole alaturi de mari vedete. Tanara actrita e o prezenta apreciata, care impune prin fizic si modernitatea jocului, prin larga deschidere catre experiente teatrale interesante si printr-un umor exploziv. E considerata o actrita de forta. "Dar o actrita de forta se defineste in timp. La inceput, fizicul iti determina genul. Cum eu nu eram o ingenua, a trebuit sa <>." Profesoara ei, Sanda Manu, a indreptat-o spre comedie. Si primul ei succes a fost Arghirita din "Hatmanul Baltag", rol care i-a adus primii lauri la Festivalul Usilor Deschise din 94 si Premiul de Debut la Festivalul National de Comedie. La Iasi, unde a copilarit in splendidul cartier al artistilor, Copou, era "printesa tatei". Tatal, inginer constructor, a realizat printre alte lucrari importante si refacerea, dupa cutremur, a Teatrului National iesean. Mama, actrita Liana Margineanu, vioara intai a scenei de acolo, isirasfata fiica, dar cu masura, acordandu-i ei si fratelui ei mai mare multa incredere, libertate de miscare si de actiune. Ada a crescut in teatru si pentru teatru si, cand s-a mutat cu familia in Bucuresti, stia ca trebuie sa se pregateasca temeinic ca sa-si infrunte profesia cu seriozitate, nu cu rasfat. La 16 ani spala podelele la "Podul", isi cosea singura rochiile de scena ca sa invete de toate pentru viitoarea cariera. Si intr-adevar, a invatat. Teatrul-scoala din Calea Plevnei, intitulat "Podu