Preocupati de raportul dintre artele vizuale si ambientul arhitectural, doi artisti brasoveni, Corneliu Mihai si Albert Zoltan, au deschis de curind o foarte incitanta expozitie, desi compusa din foarte putine lucrari. Reunindu-si contributiile intr-o grupare tematizata, ei au decis sa provoace un dialog vizual cu un mic spatiu de expunere neconventional, apartinind arhitecturii medievale: Turnul Ecaterinei din Brasov, de linga poarta Schei. Nu este prima data cind acest spatiu isi reestetizeaza functionalitatea. Cu nici un an in urma, in aceeasi incinta au fost prezente lucrarile altor patru artisti: Mihai Alexandru, Alexandrina Ghetie, Olimpiu Badalac si Viorica Sladescu. Si atunci, ca si acum, ideea unui ansamblu vizual unitar a fost determinanta pentru aspectul expozitiei. Cu o singura, importanta diferenta: daca primii patru artisti au mizat in happeningul lor pe socul intilnirii dintre arhitectura medievala si serii de lucrari de orientare postmoderna (gestualism, remake, serialism abstract, minimalism, lucrari-obiect etc.), cei de fata – Mihai Corneliu si Albert Zoltan – au acum in vedere supunerea obiectului artistic fata de ambient.
Fiecare artist expune cite 6 lucrari intr-o sala nu foarte mare, rectangulara, in care peretii sint sparti de mari intrinduri ca niste ferestre oarbe. Lucrarile sint plasate in aceste intrinduri (sau „ocnite“, cum ii place lui Corneliu Mihai sa spuna) fara nici o ostentatie, in ideea ca forma si continutul lor sa para anume facute pentru ele. Expozitia e intr-un fel o incercare programatica de adecvare a obiectului artistic la context, dincolo de orice stridenta figurativa. E mai degraba o incercare de manifestare discreta, normala a artisticului in ambiental, dovada si dezinteresul celor doi artisti pentru mediatizarea evenimentului. Expozitia nu are nume, lucrarile nu au titluri, cu doua exceptii bine calculate (in