Un bun obicei s-a instituit de citva timp in viata culturala bucuresteana, si anume ca, in plina vara, la sfirsitul anului universitar, sa fie organizate expozitii cu lucrari de diploma ale proaspetilor absolventi ai Universitatii de Arte. Nu chiar toata lumea are sansa de a-si vedea creatiile in circuitul galeriilor din oras, unii sint nevoiti sa ramina „acasa“, in clase (pentru ca si aceste opere sa poata fi receptate de cit mai multi specialisti, de „publicul larg“, s-a decis de catre Scoala ca salile sa fie deschise, spre democratica vizitare, un numar de zile); depinde cum sint fructificate oportunitatile de catre factorii decizionali. Credem ca fenomenul, in ansamblul sau, este unul benefic, tinerii artisti avind ocazia, in acest moment important al formarii si lansarii lor, sa-si livreze mesajul unui mare numar de semeni. Si mai de curind, au aparut studiile aprofundate, organizate in Universitatea de Arte, deschizind culoare pentru specializarea celor care au incheiat ciclul de baza al studiilor artistice superioare.
In acest an, expozitia celor care au depasit si etapa aprofundarii, s-a deschis la etajul 3 al Galeriei Etaj 3/4. Poate ca ea a fost atractia principala a unui intreg traseu expozitional universitar, in jurul sau „gravitind“ expozitii de diploma care au ocupat alte spatii cunoscute, precum Galeria Apollo, Muzeul Literaturii Romane, Galeria Caminul Artei, Universitatea de Arhitectura. Li se adauga etalarile din clase. Si o premiera, apropo de bilanturi. In 2000 a aparut prima promotie de absolventi ai sectiei de foto-video (generic prescurtat). Toate aceste iesiri la rampa oglindesc starea invatamintului artistic superiori din Bucuresti, certitudinile, transformarile si inertiile acestuia, dincolo de calitatile personale ale tinerilor artisti care l-au parcurs. Se evidentiaza, pe de o parte, exploatarea resurselor limbajelor tradition