Ce inseamna sa fii actor de teatru si actor de film? Oana Pellea nu face nici o diferenta intre scena si camera de luat vederi, pentru ca „drumul interior al unui actor“ este acelasi: „consider ca actorul este un om pe care degetul lui Dumnezeu l-a atins“. Iar constanta unui spectacol sau a unui film este stiinta de a respira, de a pune semnificatie in pauze: „stiinta de a exista in pauza, in tacere, implica foarte multe lucruri. In primul rind, gindul pe care doresti sa-l transmiti trebuie sa aiba precizia unui laser“. Cit despre experienta lucrului cu mari regizori romani de teatru si de film, Oana Pellea spune ca nu poate juca in „situatii false“: „Daca situatia propusa este adevarata, atunci adevarul prinde viata. In clipa in care simt ceva fals, la constructia unei scene sau in propunerile regizorilor… ma blochez“. Si, peste toate, exista relatia „de iubire“ care se construieste intre actor si toti ceilalti „constructori“ ai spectacolului sau ai filmului…
Drumul interior al actorului este unul singur
Doamna Oana Pellea, ati jucat atit in teatru cit si in film. Exista, din punctul dumneavoastra de vedere, diferente in ceea ce priveste experientele rezultate din cele doua domenii?
Eu fac parte din categoria mai restrinsa care spune ca nu exista nici o diferenta interioara. Consider ca actorul este un om pe care degetul lui Dumnezeu l-a atins si i-a spus „tu“ si i-a dat privilegiul exceptional de a se sui doi metri deasupra oamenilor sau de a fi in fata aparatului de filmat, deci de a fi privit. Drumul interior al unui actor spre scena sau in fata aparatului, inspre adevar, este acelasi. Modul de a intra in contact cu o sala plina sau cu un aparat de filmat este acelasi. Daruirea este aceeasi. Numai ochiul se transforma. Pentru ca unul e cel cu care patru sute de oameni te privesc si primesc emotia direct si altul, cel