Directorul Hirbu a cautat cu disperare intelegere la Bucuresti. Sindicatul considera ca uzina este o victima a jocurilor politice si acuza puterea centrala si pe cea locala. Un sfert din oras isi cistiga piine de pe urma REMAR Daca nu se intimpla o minune, de la 1 august REMAR Pascani isi va inchide portile. Eventualitatea trimiterii in somaj, pe o perioada de timp nedeterminata, a celor aproape 3.000 de angajati de la REMAR este receptata in Pascani ca o drama pentru intregul oras. Inchiderea "Uzinei", cum ii spun pascanenii, va afecta un sfert din locuitorii orasului, dependenti direct sau indirect de activitatea de aici. Masura drastica ce urmeaza a fi luata de la 1 august inseamna si finalul agoniei REMAR din ultimele luni pentru ca de mult timp muncitorii nu prea mai au ce lucra. "In ultimul timp, merg la serviciu ca sa plec de acasa, ca oricum in uzina nu am ce face aproape toata ziua", ne-a declarat Daniel Grigore, muncitor. In prezent, la REMAR se mai fac retusuri la citeva vagoane si, odata cu terminarea acestora, spectrul somajului se va intinde in toata societatea. Sindicalistii mai asteapta inca o minune, insa conducerea societatii a declarat transant ca o schimbare de ultima ora a situatiei nu se mai poate produce. In prezent, grosul comenzilor la nivel national din partea Ministerului Transporturilor sint preluate de "Atelierele Grivita" din Bucuresti, in ultimii ani la Pascani ajungind din ce in ce mai putine oferte. Astfel, la REMAR, doar 7% din angajati, adica 200 de oameni, mai lucreaza pentru export. Plecat de urgenta la Bucuresti, la ministrul Transporturilor, directorul general, Alexandru Hirbu, a incercat timp de mai multe zile cu disperare sa sensibilizeze autoritatile centrale, dar fara succes. Vadit afectat de esec, de abia intors de la minister, directorul Hirbu, care conduce uzina de cinci ani, ne-a declarat: "Tot ce pot sa va spun este fap