De şase ani, Centrul Cultural ,,George Enescu" din Tescani organizează tabere în care sînt invitaţi artişti plastici şi oameni de cultură din alte domenii, pentru sejururi de creaţie de cîteva săptămîni. La această ediţie, cea de-a şasea, au participat exclusiv pictori care, deşi aparţin unor generaţii diferite, devin solidari prin interesul lor faţă de pictura de şevalet şi, în paricular, faţă de peisaj. Iniţiatorul şi organizatorul acestui proiect este dna. prof. Elena Bulai, directorul Centrului, iar invitaţii actualei ediţii au fost Horia Bernea, Ilie Boca, Marian Dobre, Constantin Flondor, Ileana Micodin, Tudor Marinescu, Sabina Negulescu, Horea Paştina, Teodor Rusu, Mihai Sârbulescu şi Doru Ulian. în afară de Tudor Marinescu şi Marian Dobre, care sînt foarte tineri şi nu au încă o imagine acreditată şi nici o definiţie stilistică foarte exactă, şi de Sabina Negulescu, sora cunoscutului regizor Jean Negulescu, mai puţin cunoscută şi din pricină că din generaţia sa mai există astăzi doar cîţiva artişti, iar încă activi, cu atît mai puţini, toţi ceilalţi ilustrează clar, de pe poziţii mărturisite sau nu, tendinţa spiritualistă din pictura noastră de astăzi, coagulată, în cea mai mare parte a ei, în jurul grupărilor bucureştene Prolog şi, mai apoi, Anastasia/Catacomba. Deşi Ileana Micodin, Ilie Boca, Doru Ulian şi Teodor Rusu nu fac parte nemijlocit din această grupare, în esenţă ei sînt perfect compatibili cu ea, atît prin estetica implicită, cît şi prin gîndirea lor plastică şi prin stilistica propriu-zisă. Iar faptul că cei unsprezece se regăsesc împreună la această ediţie a ,,Permanenţei" de la Tescani nu este nici întîmplător şi nici lipsit de o semnificaţie culturală mai adîncă. Dincolo de compatibilitatea umană şi de comunicarea lor directă, ei lucreză, într-un anumit fel, chiar dacă din perspective individuale diferite, la un proiect comun. Del