Simpozionul privat de sculptură în marmură de la Cărbunari, jud. Maramureş, a mai încheiat, de curînd, o ediţie; cea de-a treia. Chiar dacă par a reprezenta o istorie scurtă, cei trei ani care au trecut de la debutul acestei acţiuni constituie un segment ieşit din comun al culturii noastre actuale, măcar şi numai pentru faptul că acest lucru a fost posibil. În plină recesiune economică, într-un climat de maxim dezinteres faţă de acţiunile individuale, într-un moment al amatorismului arogant şi suficient, a fost posibilă, într-un mod cu totul exepţional, această construcţie aproape utopică, la marginea ficţiunii, şi care, pe deasupra, nu a apelat la nici una dintre sursele de finanţare publice sau specializate. Finanţatorul unic şi exclusiv este, aşa cum deja se ştie, chiar proprietarul simpozionului, Victor Florean, directorul general al SC ,,CMC Marmura Internaţional" SRL Cărbunari. Pornit iniţial dintr-un sentiment mai degrabă de disconfort în faţa unui material nobil, cum este marmura, a cărui destinaţie era exclusiv una comercială, acest proiect a ajuns acum unul de o maximă coerenţă, îmbrăcînd şi o riguroasă formă instituţională. Gîndită ca o fundaţie cu activitate muzeistică, avînd ca profil arta contemporană, această structură este şi ea o noutate absolută prin faptul că proiectează prima instituţie muzeală cu caracter privat din România. Aşadar, cea de-a treia ediţie nu mai este acum o simplă consecinţă a industriei de marmură, ci prima realizare concretă a proaspătului Muzeu de Artă Contemporană ,,Victor Florean". Ca şi în ediţiile trecute, au fost invitaţi, şi de astă dată, patru sculptori din ţară, alături de care a lucrat, ca de obicei, şi realizatorul nemijlocit al acestui simpozion, managerul lui artistic, dacă-l putem numi aşa, pictorul şi sculptorul Mircea Bochiş. Participanţi la actuala ediţie au fost Titi Ceară, Gheorghe Marcu, Adrian Pârvu şi